| hem | sjukdom | Mat | Hälsa | familj | fitness |
  • Take A Disney World - För stora minnen

Det var 10 maj 1977 och jag berättade för min mamma att jag ville ta en Disney World resa för min födelsedag. Den 30 maj 1977 vi avgick från Chicago Amtrak station på väg. Vi tog tåget för två dagar från Chicago till Orlando, Florida eftersom min mamma var rädd för att flyga. Det var bra eftersom vi fick se massor av vacker natur och vi träffa massor av nya vänner. En av dem var en ung grabb i ungefär samma ålder som jag var, och hans namn var också John. Han berättade för mig att han och hans familj gick på en billig Walt Disney World semester eftersom hans pappa har "Disney World Secrets". Vi pratade i timmar om alla de olika platser som vi ville gå när vi kom dit. När vi anlände, min familj och jag bodde på ett Holiday Inn-hotell bara några minuter bort.Jag ihåg hur jag kände när mina fötter vidrörde asfaltbeläggning som vi gick till hotellet, jag hade gåshud kör upp mina armar när jag tittade på affischer och draperier i Disney World parker. Mitt hjärta skulle inte sluta racing som jag igenom om att gå igenom dessa portar. Vi hade kommit sent på eftermiddagen och min mor ville vila och vänta till nästa dag för att besöka nöjesparken, som inte satt bra med oss, (eftersom vi var på 10 +). Så våra föräldrar lät oss gå till spelområdet på hotellet för att få ner vår ångest. Men nästa morgon var vi upp ljus och tidigt, ca 6 am duscha, sätta på våra kläder och tittar genom broschyrer och tidskrifter, plocka ut alla fläckar som vi ville besöka först. Och när dörrarna öppnas till våra föräldrars rum, våra ögon lysa och växte en stor som kvartalen eftersom vi visste, att det var dags att åka till Disney World ... Mycket har förändrats sedan jag har varit där. Kostnaden för att gå nu kan vara en mycket för vissa. Jag föreslår att köpa Disney World biljetter i förväg. Parkerna består nu av Walt Disney World Resort, Sea World, Pleasure Island, Cypress Garden, diverse affärer och restauranger, och många andra. De har också vattenparker i Disney, som Typhoon Lagoon, som på en varm dag (jag har hört) är verkligen citat glädjande. De säger det svala vattnet i parken att du känner dig cool och lugn. Mount Mayday har många olika typer av bilder som hastighet diabilder, slingrande rutschbanor kropp och diabilder röret. Och det finns många fler vattniga äventyr som Storm Slides är Ketchakiddie Creek, Typhoon Lagoon Surf Pool, Shark Reef, Humunga Kowabunga Gang Plank Falls,, Mayday Falls, Keelhaul Falls och Castaway Creek.There ingenting som att gå till en Disney World park. Och jag tycker alla borde uppleva magin det ger åtminstone en gång under sin livstid. Jag vill göra minnen för mina barn, precis som mina föräldrar gjorde för mig och mina 7 syskon. Så njut av livet och ta en Disney World resa med din familj konst av:. Fitz Kennedy